اولین همایش صنعت پوشاک قم برگزار شد

اولین همایش صنعت پوشاک قم برگزار شد

اولین همایش صنعت پوشاک قم با هدف آموزش، رفع کاستی و مشکلات خوشه پوشاک و شبکه تامین مواد اولیه تولید کنندگان استان و با حضور فعالان خوشه پوشاک،مسئولین کشوری و استانی در سالن همایش ونوس برگزار  شد.


به گزارش دفتر توسعه خوشه پوشاک محورهای اصلی این همایش شامل: ارائه مطالب آموزشی، سخنرانی مسئولین کشوری و استانی، تجلیل از برگزیدگان پوشاک استان و رونمایی از کتاب کارآفرینان بود.در بخش آموزشی این همایش سخنرانی علمی و ترویجی در حوزه بازاریابی و بازاریابی اجتماعی صنعتی پوشاک و همچنین اهمیت توجه به نسل های جدید و گرایش های معرفی آن بیان گردید و خواستار تغییر نگرش واحدهای تولیدی از نگرش به تولید و محصول به نگرش های فروش و بازاریابی شدند.


این همایش که روز ۲۳ مرداد ماه و روزهایی که با نام حمایت از تولیدات صنایع کوچک نامگذاری گردیده است با حمایت شرکت شهرک های صنعتی، سازمان صمت استان و اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک برگزار شد و به صورت نمادین تقدیر و تشکر از برخی از واحدهای تولیدی صنایع پوشاک استان صورت گرفت و لوح تقدیر و تندیس تقدیم شان گردید.

رونمایی از کتاب کارآفرینان و پیشکسوتان پوشاک قم که در در آن به معرفی برگزیدگان پوشاک استان و خلاصه سرگذشت و تجارب آنها پرداخته شده است یکی از برنامه های این گردهمایی بود که با حضور مسئولین کشوری و استانی صورت گرفت.

اکبر ابدالی

رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان قم که یکی از میهمانان این همایش بود عنوان داشت: اعتقاد ما بر این است که قم می‌تواند قطب پوشاک ایرانی اسلامی باشد و در این راستا باید اقدامات لازم نیز انجام شود.

به گزارش دفتر توسعه خوشه پوشاک قم، اکبر ابدالی با اشاره به پیشرفت صنعت پوشاک قم، اظهار داشت: در حوزه برندینگ، تبلیغات و بسته بندی هنوز جای کار بسیاری مانده است. وی با بیان اینکه باید یک طرح جامع برای صنعت پوشاک قم تدوین شود، عنوان کرد: همچنین در این حوزه باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها نیز استفاده شود.
رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است، مطرح کرد: برند پارچه قم باید دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی باشد.
وی با بیان اینکه قم باید قطب پوشاک ایرانی اسلامی شود، خاطرنشان کرد: اگر طرح جامع و افق فعالیت‌ها مشخص شود، می‌توان در حوزه حمایتی نیز به صورت مشخص‌تر فعالیت داشت.


محسن امیدیان

محسن امیدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم از سخنرانان نخستین همایش پوشاک قم بود. وی با اشاره به اینکه برای عمل به رسالت خود در هر حوزه باید پیشینه آن را بررسی کنیم، اظهار کرد: چند صد قلم پارچه در شهر سوخته زابل پیدا شده است که از قدمت تاریخ نساجی در کشور خبر می‌دهد.
وی با بیان اینکه عقب‌ افتادگی‌ هایی در حوزه پوشاک و نساجی داریم که باید جبران شود، عنوان کرد: زمانی که اقوام مختلف ایرانی در جشنواره‌ های سالیانه و آئینی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، لباس سنتی هر قوم نماد آن قوم است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با اشاره به اینکه مسئولیت اصلی در حوزه نمادسازی پوشاک ایرانی بر عهده دولت است، مطرح کرد: در بخش دولتی و حاکمیتی دچار غفلت شده‌ایم، چرا که محصولات مبتنی بر آموزه‌های ملی و اسلامی تاکنون تولید نشده است.

وی با تأکید بر اینکه در فرهنگ ایرانی و اسلامی پوشیدگی و آراستگی در کنار یکدیگر هستند، عنوان کرد: متأسفانه وضعیت کنونی جامعه از این پوشیدگی و آراستگی بهره نبرده است.

امیدیان ادامه داد: البته تولید کنندگان در این راستا تقصیر کار نیستند، چرا که آن‌ها تولیدات خود را متناسب با ذائقه مردم در جامعه انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه قم باید کانون تولید محصولات فاخر شود، خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست‌گذاری صنعتی و حمایت تسهیلاتی زمینه این اتفاق در قم فراهم است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه باید برنامه میان‌ مدت 5 ساله در این راستا تدوین شود، ابراز کرد: صنایع کوچک دارای اهمیت بسیاری هستند که باید حمایت‌های لازم از آن‌ها انجام شود.

عامل توسعه خوشه پوشاک استان با اشاره به اینکه در استان قم هزار واحد تولیدی خرد و متوسط در زمینه تولید پوشاک فعالند گفت: این همایش با هدف برطرف شدن مشکلات خوشه پوشاک استان، تعامل بخش خصوصی و دولتی و کمک به فعالان این عرصه برای ارتقا آگاهی‌ها و رشد تولید کنندگان در زمینه تامین مواد اولیه و تولید در زمینه پوشاک برگزار شد.
آقای حسین بیک زاده افزود: توسعه بازار، تامین مواد اولیه، پراکندگی واحد‌های تولیدی ضرورت تجمیع واحد‌های تولیدی و نبود تولید صنعتی در زمینه پوشاک از مهمترین مشکلات این صنعت در استان قم است.


1 نظر

  • سلام
    با تشکر و قدردانی از زحمات ارزنده و پیگیری هایی که جناب
    مهندس بیک زاده و جناب مهندس سعادت که در راس
    فعالیت و برنامه ریزی خوشه پوشاک استان هستند امید که
    تلاش این دو عزیز و بقیه دوستان به نحو احسنت به ثمر
    برسه و خوشه پوشاک استان قم به جایگاه اصلی خودش
    درصنعت پوشاک کشور برسد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خوشه پوشاک قم

0